Har du spørgsmål til vores ture, firmaet eller noget helt tredje? Måske finder du den rette viden i vores FAQ herunder. Ellers er du meget velkommen til at kontakte os pr. mail eller telefon.

Vi forholder os ganske rolige og afventer udviklingen, og heldigvis er der så småt ved at komme gang i kulturen igen. Vi følger udviklingen og holder os til de retningslinjer, myndighederne melder ud.
Opretholdes en event, opretholdes bustransporten også. Hvis det f.eks. skønnes forsvarligt at samle 5.000 publikummer til en koncert, finder vi det også ansvarligt at gennemføre en bustur med 50 gæster.

Bliver en event aflyst, aflyses transporten naturligvis også, og betaling refunderes minus admingebyr.

Har man købt en tur hos os til en koncert, der er blevet udsat fra 2020/21 til et senere tidspunkt, gælder alle oplysninger stadig - bortset fra datoen.
For god ordens skyld genudsendes diverse rejseoplysninger til vores kunder med opdaterede oplysninger om dato m.v. Dette sker i løbet af efteråret, når vi alle er blevet klogere på effekten af vaccineprogrammet og dermed kan være sikre på korrekte oplysninger om arrangementerne.
Koncertbusser fungerer ikke lige som fast rutekørsel. Dit navn og telefonnr. står på bussens opsamlingsliste, og du har købt en plads på en tur, der er specifikt planlagt ift. netop dén event. Der skal planlægges rigtig meget, for at vi kan få ruter, opsamlingssteder, tilkøbte koncertbilletter osv. til at gå op til alle gæsters tilfredshed.

Hvis du alligevel ved, du skal med, så lad være med at vente til 3 dage før afgang.
Vi har flere gange oplevet, at der har været for få bestillinger fra et bestemt område med kun en uge inden afgang. Har vi af denne årsag aflyst en rute og givet besked til kunderne, så har vi kort efter fået en del henvendelser fra kunder med:
“Jamen, hvorfor er Esbjerg og Kolding (etc.) fjernet som afgangssted? Vi skulle da med, og den har da kunnet bestilles helt fra januar til i går?”

Sagen er: Vi kan ikke spå om, hvorvidt der kommer flere kunder fra et yderområde i allersidste øjeblik, og vi skal naturligvis give andre kunder besked i god tid, så de har mulighed for at arrangere anden transport.
Har man f.eks. bestilt transport med vores busser, vil det da være rart at få besked om aflysning tids nok til, at man kan nå at købe orange billet hos DSB - hvis togafgangene altså passer med koncertens program.
Samtidig har vi også en bestilt bus og en chauffør, der i god tid har brug for at vide, om der skal køres eller ej.

Venter du til allersidste øjeblik med din bestilling, giver det ekstra arbejde for os ift. planlægning af ruter samt udsendelse af information til rejsledere og vognmænd.
Der skal minimum 25-30 bestillinger til en bus, og din bestilling kan være afgørende for rutens gennemførsel.
Ja, det kan du.
Du hører/læser dog flere steder, at man kun skal købe hos den officielle udbyder, fordi eftermarkedet er broget og fyldt med brodne kar - uanset hvor du handler.
Når man handler via DenBlåAvis, Gul&Gratis, Facebook, Viagogo, Stubhub, Onlineticketshop, Festticket osv. osv. skal man altid være påpasselig. Særligt hos sidstnævnte udenlandske markedspladser ryger du ind i sælgerens overpris og store omkostninger til markedspladsens provision, og du kan ikke komme i kontakt med sælgeren selv, hvis du har behov for det.

Hos KARKON har vi samvittigheden i orden - det handler om god moral og gensidig respekt!
Vi er ikke officiel udbyder af koncertbilletter. Nogle gange har vi aftaler med en arrangør om adgang til billetter, og andre gange sørger vi blot for at opkøbe til vore kunder, når billetsalget går i gang. Én ting er dog 100% sikker: Du får, hvad du har betalt for, og du har ikke betalt overpris hos KARKON.

Læs mere: Vores artikler om videresalg af billetter og billethajer finder du i links nederst på denne side.
Man betaler for bustransport t/r. Skal du kun bruges vores bus den ene vej, skal sædet stå tomt på ud- eller hjemturen - det skal jo være til din rådighed, når du skal bruge det. Derfor er prisen den samme uanset, om du vil benytte sædet én eller begge veje.
Du er dog meget velkommen til selv at sælge din bustransport den ene vej – så skal vi nok være behjælpelige med at få ordnet logistikken ift. køberens behov.
Ja, man beholder samme sæde på hele turen. Fordelen ved at tage med vores busser er bl.a., at du kan lade ting ligge i bussen, hvor du med toget eller anden offentlig transport er nødt til kun at medbringe de ting, du må tage med ind til koncerten - hvilket er meget begrænset.
Du er velkommen til at medbringe en ren T-shirt, en pude til hjemturen, lade tasken stå osv. Bussen aflåses altid, hvis chaufføren ikke er i bussen, men husk alligevel, at al bagage medbringes på eget ansvar.
Busserne har 220V stik, men det varierer fra bus til bus, om der er flere/færre stik. I nogle busser findes der USB-stik ved alle sæder, men dette er langt fra tilfældet i alle busser.
Spørg endelig chaufføren eller rejselederen om mulighederne på dagen - så finder man en løsning 🙂
Vi kører med moderne turistbusser, og i busserne er der toilet, aircondition, fornuftig benplads, sæder med tilbagelæn, musikanlæg, køleskabe, bagagerum og hvad der ellers måtte være typisk indhold i en langtursbus.

Et bustoilet er et nødtoilet. Det betyder, at hvis man skal andet end at tisse, benytter man faciliteterne på en rasteplads - vi holder passende pauser undervejs afhængigt af turens længde.

Rygning er ikke tilladt i busserne - benyt de passende pauser undervejs.
Desværre ikke - vi ville ellers gerne. Sagen er, at en studierabat kan gives på to grundlag - statstilskud eller høje priser:

1. Staten kan give tilskud til en ordning for studerende, hvis ordningen har almen offentlig værdi. Interessen for vores ture ligger specifikt hos publikum til en event - ikke hos offentligheden.
2. Vores priser er ikke høje nok til, at der er overskydende luft i økonomien til at give rabatter til studerende - avancen pr. kunde er simpelthen for lav.
En betaling skal (manuelt) trækkes fra kundens kort inden en bestemt tidsfrist, hvis Nets skal kunne garantere for beløbet. Denne frist er nem nok at overholde, hvis man handler med fysiske varer, der kan afsendes næste hverdag.

I vores tilfælde handles der med en oplevelse, der ligger ude i fremtiden. Hvis du f.eks. køber bustransport inkl. koncertbillet hos os, kan vi først udsende ordren, når vi har et reelt bud på mulige opsamlingstider og -steder, og nogle gange går der lidt tid, inden vi modtager købte koncertbilletter til videresendelse.

Andre gange er der lavsæson i vores firma med kun få ordrer om ugen. Her er det oplagt at afholde ferie eller lave andre ting i en periode, og så kan KARKON-ordrerne samles lidt efter lidt til én arbejdsdag.

Skriv eller ring endelig, hvis du bliver i tvivl om din ordre 🙂
Nej, det er vi ikke, og det er der gode grunde til:
1. Det koster en virksomhed (0-4 ansatte) mere end 10.000 kr. om året at være certificeret. Denne udgift er på ingen måde rentabel ift. vores behov.
2. E-mærket er et købt signal til kunden om troværdighed - at man garanterer en tryg handel og fortjener kundens tillid. Vi har haft vores samvittighed i orden siden 1984, lang tid før e-mærket kom til verden i år 2000.
3. En certificering er ikke en godkendelse eller anbefaling af den eller de varer/ tjenesteydelser, webshoppen udbyder. Det er alene en sikring af, at den pågældende webshop lever op til e-mærkets retningslinjer, og at den pågældende webshop er vejledt om gældende ret på e-handelsområdet.
4. E-mærket rådgiver bl.a. en webshop om gennemsigtighed og klar kommunikation. Dette er i forvejen en del af vores DNA.
5. Vi opfatter god gammeldags samvittighed og gensidig respekt som mere værdifuldt end et købt certifikat.
6. Måske skulle vi markedsføre K-mærket (K for KARKON)? Og måske skulle vi spørge e-mærket, om de vil betale for at blive K-mærke certificeret?

Læs mere: Retningslinjer for e-mærket kan du finde i linket nederst på denne side.
Vi bryder os ikke om en alt for progressiv markedsføring, som vi ser det generelt i den vestlige (amerikaniserede) verden i dag. Vi vil gerne behandle kunden, som vi selv vil behandles - med gensidig respekt og tillid.
Vi forventer således ikke, at du som kunde hos os har lyst til at få smidt en masse pop-ups i hovedet, når du bevæger dig rundt i vores webshop.  Diverse cookie-baserede annoncer for andre produkter er du nok heller ikke vild med?

Kundens oplysninger benyttes udelukkende i vores eget regi, når Karkon ApS sælger, arrangerer og gennemfører ture. Vi samarbejder ikke med tredjepart om nogen form for videregivelse af kundens lagrede data, hvor kunden risikerer at modtage opkald eller mails fra denne tredjepart - blot fordi noget stod med småt i en eller anden betingelse, man i farten fik sagt ja til.

Mere om privatlivspolitik kan du læse her: Privatlivspolitik
– fordi vi er Danmarks bedste koncertbusselskab ifølge kunderne.
Med tyske Flixbus får du billig bustransport med faste opsamlingssteder – her er den dumpede pris i centrum. Det er billigt og formentlig et fint valg for dem, der udelukkende prioriterer prisen.
Læg mærke til, at vores priser er for tur/retur!
Tjek desuden, at Flixbus har en afgang ved midnatstid efter koncerten – ellers skal du finde tilhørende overnatning, der hurtigt gør den samlede løsning dyrere end vores service.

KARKONs ydelse består af koncertbus t/r, rejseleder og den helt rette stemning med musik i bussen, salg af øl/vand, personlig betjening helt fra bestilling af din rejse og ikke mindst: vores uformelle, personlige service, hvor du f.eks. altid kan komme i kontakt med os – også når du efter koncerten ikke kan finde bussen eller lignende.
Der er ikke ret stor prisforskel ift. om du stiger på bussen i Aalborg eller Vejle, selv om afstanden måske er halveret. Årsagen er, at sædet i bussen faktisk oftest koster os det samme, om du er fra Aalborg eller Vejle. Vi vælger så at tjene lidt mindre på bustransporten fra Vejle, men vi giver dem fra Vejle samme service og uformelle stemning som dem fra Aalborg – bare ikke i lige så lang tid, desværre.

Og så skal man huske på: Koncertbusser fungerer ikke lige som fast rutekørsel – der skal planlægges rigtig meget, for at vi kan få ruter, opsamlingssteder, tilkøbte koncertbilletter osv. til at gå op til alle gæsters tilfredshed.

Forestil dig et puslespil med 1000 brikker, hvor alle brikker er ‘himmel’… bare fordi vi gerne vil yde det rette for dig ????
Firmaets stifter hed Karsten, og fra 1984 til 2014 hed firmaet "Karstens Koncert- og Sportsrejser".
Da vi tilbage i 2000 oprettede den første hjemmeside, skulle vi bruge et mundret domænenavn, der ikke var for langt. Løsningen blev en sammentrækning af ‘Karsten’ og ‘Koncert’: www.karkon.dk.
Efterfølgende har vore kunder oftest omtalt os som ‘Karstens’ eller ‘Karkon’, så ved overdragelsen i juni 2014 var det oplagt blot at holde fast i ‘Karkon’ og kalde firmaet: ‘KARKON Koncert- og Sportsrejser’.

Pr. 1.juli 2014 skiftede Karstens Koncert- og Sportsrejser ejer fra Karsten Olsen til Steen Jessen. Steen har været en del af fimaet siden 1992 - bl.a. som rejseleder, redaktør af hjemmeside/webshop og på kontoret.
Karsten er i efteråret 2018 gået på pension fra rejsebranchen. Steen fortsætter med at lave den årlige, traditionsrige tur til Tour de France og Forårsturen til Prag. Disse ture kan købes her i webshoppen, når de er aktuelle.
Ja, det er den ofte. Er du hurtigt ude, kan du sikkert godt finde en orange billet, der er billigere. Men kan du også komme billigt hjem efter koncerten på det rigtige tidspunkt?
Med DSB skal du huske: Medbring selv flag, underholdning og et billede af den Karkon-rejseleder, du savner.
Det er faktisk en kommentar, vi har fået et par gange fra heldige firmabillister. Svaret kan virke indlysende?
Du bør ikke købe en service, du ikke har brug for. Tag da den gratis bil og kom afsted – især hvis firmaet også betaler en evt. parkeringsbøde!
Skulle du miste en sko til koncerten, kan vi umiddelbart ikke hjælpe dig, men vi vil gerne synes, det er synd for dig, hvis du har brug for det.
Du henvender dig blot til rejselederen i bussen.
- kan jeg blive sat af på hans adresse?

Gi'r han kaffe? ...til 40-50 gæster?
Vi giver dig ekstra krydderi til en fantastisk koncertoplevelse!

LINKS

E-mærkets retningslinjer
Viden om markedet for videresalg af billetter
Officiel billetudbyder eller billethaj?

A-ha-170421
Kashmir270521_rek
CelineDion060621_rek
EricClapton140621_rek
Aerosmith170621_rek
PetShopBoys200621_rek
Rammstein040820
Queen2021_rek
PearlJam2021_rek
Westlife2021
TheMindsOf99_110921_rek
TheWeeknd061021_rek
ozzy_priest_140222
previous arrow
next arrow